Behandlingsforløp

Hos oss møter du fysioterapeuter og idrettsfysioterapeuter med mange års klinisk erfaring. Utredning og behandling er av evidensbasert grunnlag med fokus på årsak og tiltak for langvarig effekt.

Undersøkelse

Vi gjennomfører en grundig undersøkelse av hver enkelt pasient slik at behandlingsforløpet kan tilpasses individuelt. For oss er det viktig å kartlegge årsaken til dine plager slik at vi reduserer risikoen for gjentatte tilbakefall. Dette innebærer en grundig anamnese etterfulgt av relevante tester i henhold til den aktuelle problemstillingen. Har du resultater fra tidligere undersøkelser slik som røntgen, MR eller epikriser kan dette medbringes. Etter endt undersøkelse vil terapeuten lage en behandlingsplan som passer best for deg og dine behov.

Behandling

Resultater fra undersøkelsen vil avgjøre hvilken behandlingsform som passer best for deg. Dette vil foregå i samarbeid med pasienten slik at individuelle ønsker og mål vektlegges. Vi benytter både aktive og passive behandlingsmodaliteter for å oppnå en optimal kroppslig funksjon. I noen tilfeller vil små endringer i våre handlingsmønstre redusere sjansen for gjentatte tilbakefall. Under hver time vil vi sammen legge en kortsiktig og langsiktig plan.

Oppfølging

Hvor lang tid behandlingsforløpet vil vare avhenger av hver enkelt tilfelle. Derfor er det viktig at prognose og forventninger avklares så tidlig som mulig. Vi gir deg de verktøyene du trenger både under og etter behandlingsperioden. Hvis det oppstår spørsmål eller usikkerhet mellom konsultasjoner er vi alltid tilgjengelige på telefon eller e-post.